Deklaracja dostępności strony internetowej Kujawsko - Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Bydgoszczy
Kujawsko - Pomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Kujawsko - Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Bydgoszczy.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Na stronie internetowej występują niepełne opisy alternatywne elementów nietekstowych
- Na stronie internetowej występują niejasne cele linków
Skróty klawiaturowe
- Ze strony internetowej można korzystać przy pomocy klawisza TAB na klawiaturze (oraz strzałek i spacji w przypadku menu)
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych
- Na stronie internetowej kontrast w większości spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Barbara Nawrocka
- E-mail: rzecznik@nfz-bydgoszcz.pl
- Telefon: 52 32 52 892
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
85-863 Bydgoszcz, ul. Łomżyńska 33
DOJAZD:
- z dworca PKS linia tramwajowa 4 przystanek Szpitalna
- z dworca PKP Bydgoszcz Główna linia autobusowa 79 przystanek Magnuszewska
- z dworca PKP Bydgoszcz Lesna linia autobusowa 68 przystanek Magnuszewska
- w pobliżu przystanek Magnuszewska – autobusy linii 56, 66, 68, 79, 86
- w pobliżu przystanek Szpitalna – tramwaj linii 4,9
Osoby z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszający się na wózkach inwalidzkich
Otoczenie budynku – rodzaj dostosowania :
- parking przy budynku posiadający oznakowane stanowiska/miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych
- obniżony krawężnik umożliwiający przemieszczanie się na terenie parkingu
i swobodne dotarcie z parkingu do budynku - prawidłowa szerokość bram i furtek prowadzących do wejść do budynku
(co najmniej 90 cm) - utwardzone dojście do budynku
- znaki informacyjne wskazujące dogodne wejście do budynku
- osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się w otoczeniu budynku
Wejście do budynku / lokalu – rodzaj dostosowania :
- brak schodów
- drzwi wejściowe do budynku o prawidłowej szerokości (co najmniej 90 cm)
- wejście do budynku o powierzchni antypoślizgowej
- sygnalizacja przywoławcza
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania :
- odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych ( umożliwiająca poruszanie się na wózku inwalidzkim )
- drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości (co najmniej 90 cm)
- brak progów
- brak różnic poziomów podłóg
- powierzchnia antypoślizgowa podłóg
- winda umożliwiająca wjazd na wózku inwalidzkim
- znaki informacyjne (tablice informacyjne) wskazujące dogodny sposób przemieszczania się po terenie budynku oraz korzystanie z urządzeń, wind
i toalet - przyciski lub wyłączniki umieszczone na wysokości, umożliwiającej swobodne korzystanie z nich osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim
Dostosowanie toalet –rodzaj dostosowania :
- odpowiednie oznakowanie toalet
- odpowiednie wymiary toalet umożliwiające korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim
- wyposażenie toalet w udogodnienia umożliwiające korzystanie z urządzeń (np. obniżone umywalki, suszarki, poręcze itp.)
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
- stanowisko do obsługi klientów z ladą o odpowiedniej wysokości dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
- osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się wewnątrz budynku
Osoby z niepełnosprawnością wzroku (osoby niewidome/niedowidzące)
Wejście do budynku / lokalu wraz z otoczeniem – rodzaj dostosowania :
- brak schodów
- wejście do budynku o zróżnicowanej fakturze powierzchni
- osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się w otoczeniu budynku i w wejściu na teren budynku
- sygnalizacja przywoławcza
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania:
- komunikaty i informacje dotyczące przemieszczania się : pismo Braille’a
- zróżnicowana faktura powierzchni podłóg – ścieżki
- dźwiękowy system kierowania ruchem klientów
- czytelne tablice informacyjne (powiększony druk, duży kontrast)
- odpowiednio oznaczone i oświetlone korytarze
- odpowiednio oznaczone schody wewnątrz budynku (kontrastowy kolor, inna faktura)
- dodatkowa osobista pomoc pracownika wewnątrz budynku
- windy wyposażone w klawiaturę lub przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a
- windy wyposażone w urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową lub syntezator mowy
Dostosowanie toalet –rodzaj dostosowania :
- oznakowanie toalet pismem Braille’a
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
- osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się wewnątrz budynku
Osoby z niepełnosprawnością słuchu (osoby głuche i niedosłyszące)
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania:
- czytelne tablice informacyjne
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
- osobista pomoc pracownika posługującego się językiem migowym
Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Delegatura
87-100 Toruń, ul. Szosa Chełmińska 30
DOJAZD:
- z dworca PKS – dojście pieszo
- z dworca PKP Toruń Główny linia autobusowa 12, 13, 14, 22, 27, 36
- z dworca PKP Toruń Miasto dojście pieszo lub linia tramwajowa 1
- z dworca PKP Toruń Wschodni linia autobusowa 15, 22, 31 lub linia tramwajowa 2
- w pobliżu przystanek – tramwaje linie 1, 2 autobusy linie 12, 13, 14, 15, 22, 27, 31, 36
Osoby z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszający się na wózkach inwalidzkich
Otoczenie budynku – rodzaj dostosowania :
- parking przy budynku posiadający oznakowane stanowiska/miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych
- obniżony krawężnik umożliwiający przemieszczanie się na terenie parkingu
i swobodne dotarcie z parkingu do budynku - prawidłowa szerokość bram i furtek prowadzących do wejść do budynku
(co najmniej 90 cm) - utwardzone dojście do budynku
- znaki informacyjne wskazujące dogodne wejście do budynku
- osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się w otoczeniu budynku
Wejście do budynku / lokalu – rodzaj dostosowania :
- platforma przyschodowa, transporter schodowy
- poręcze przy schodach
- drzwi wejściowe do budynku o prawidłowej szerokości (co najmniej 90 cm)
- wejście do budynku o powierzchni antypoślizgowej
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania :
- odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych ( umożliwiająca poruszanie się na wózku inwalidzkim )
- drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości (co najmniej 90 cm)
- brak progów
- brak różnic poziomów podłóg
- powierzchnia antypoślizgowa podłóg
- winda umożliwiająca wjazd na wózku inwalidzkim
- znaki informacyjne (tablice informacyjne) wskazujące dogodny sposób przemieszczania się po terenie budynku oraz korzystanie z urządzeń, wind
i toalet - przyciski lub wyłączniki umieszczone na wysokości, umożliwiającej swobodne korzystanie z nich osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim
Dostosowanie toalet –rodzaj dostosowania :
- odpowiednie oznakowanie toalet
- odpowiednie wymiary toalet umożliwiające korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim
- wyposażenie toalet w udogodnienia umożliwiające korzystanie z urządzeń (np. obniżone umywalki, suszarki, poręcze itp.)
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
- stanowisko do obsługi klientów z ladą o odpowiedniej wysokości dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
- osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się wewnątrz budynku
Osoby z niepełnosprawnością wzroku (osoby niewidome/niedowidzące)
Wejście do budynku / lokalu wraz z otoczeniem – rodzaj dostosowania :
- odpowiednio oznaczone schody ( kontrastowy kolor, inna faktura )
- poręcze przy schodach
- wejście do budynku o zróżnicowanej fakturze powierzchni
- osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się w otoczeniu budynku i w wejściu na teren budynku
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania:
- dźwiękowy system kierowania ruchem klientów
- czytelne tablice informacyjne (powiększony druk, duży kontrast)
- dodatkowa osobista pomoc pracownika wewnątrz budynku
- odpowiednio oznaczone schody wewnątrz budynku (kontrastowy kolor, inna faktura)
- windy wyposażone w klawiaturę lub przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a
- windy wyposażone w urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową lub syntezator mowy
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
- osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się wewnątrz budynku
Osoby z niepełnosprawnością słuchu (osoby głuche i niedosłyszące)
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania:
- czytelne tablice informacyjne
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
- osobista pomoc pracownika posługującego się językiem migowym
Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Delegatura
87-800 Włocławek, ul. Kilińskiego 16
DOJAZD:
- z dworca PKS oraz z dworca PKP dojście pieszo
- w pobliżu przystanek – autobusy linii 6, 9, 10, 13, 17, 20, P
- w związku z modernizacją sieci wodno-kanalizacyjnej ułożonej w ul. Kilińskiego przystanki znajdują się na Pl. Wolności.
- zakończenie robót planuje się na 2.10.2020 r
Osoby z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszający się na wózkach inwalidzkich
Otoczenie budynku – rodzaj dostosowania :
- parking przy budynku posiadający oznakowane stanowiska/miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych
- obniżony krawężnik umożliwiający przemieszczanie się na terenie parkingu
i swobodne dotarcie z parkingu do budynku - prawidłowa szerokość bram i furtek prowadzących do wejść do budynku
(co najmniej 90 cm) - utwardzone dojście do budynku
- znaki informacyjne wskazujące dogodne wejście do budynku
- osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się w otoczeniu budynku
Wejście do budynku / lokalu – rodzaj dostosowania :
- pochylnia o prawidłowym nachyleniu, nawierzchni i obustronnych poręczach
- poręcze przy schodach
- drzwi wejściowe do budynku o prawidłowej szerokości (co najmniej 90 cm)
- wejście do budynku o powierzchni antypoślizgowej
- sygnalizacja przywoławcza
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania :
- odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych ( umożliwiająca poruszanie się na wózku inwalidzkim )
- drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości (co najmniej 90 cm)
- brak progów
- brak różnic poziomów podłóg
- powierzchnia antypoślizgowa podłóg
- znaki informacyjne (tablice informacyjne) wskazujące dogodny sposób przemieszczania się po terenie budynku oraz korzystanie z urządzeń
i toalet
Dostosowanie toalet –rodzaj dostosowania :
- odpowiednie oznakowanie toalet
- odpowiednie wymiary toalet umożliwiające korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim
- wyposażenie toalet w udogodnienia umożliwiające korzystanie z urządzeń (np. obniżone umywalki, suszarki, poręcze itp.)
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
- stanowisko do obsługi klientów z ladą o odpowiedniej wysokości dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
- osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się wewnątrz budynku
Osoby z niepełnosprawnością wzroku (osoby niewidome/niedowidzące)
Wejście do budynku / lokalu wraz z otoczeniem – rodzaj dostosowania :
- odpowiednio oznaczone schody ( kontrastowy kolor, inna faktura )
- poręcze przy schodach
- wejście do budynku o zróżnicowanej fakturze powierzchni
- osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się w otoczeniu budynku i w wejściu na teren budynku
- sygnalizacja przywoławcza
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania:
- dźwiękowy system kierowania ruchem klientów
- czytelne tablice informacyjne (powiększony druk, duży kontrast)
- dodatkowa osobista pomoc pracownika wewnątrz budynku
- brak schodów
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
- osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się wewnątrz budynku
Osoby z niepełnosprawnością słuchu (osoby głuche i niedosłyszące)
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania:
- czytelne tablice informacyjne
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
- osobista pomoc pracownika posługującego się językiem migowym
W związku z podjęciem działań profilaktycznych związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 wszystkie osoby wchodzące do budynków Kujawsko–Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia są poddane obowiązkowemu pomiarowi temperatury ciała.
Pomiar jest przeprowadzany termometrem bezdotykowym.
Na sale obsługi i do budynków K-P OW NFZ nie są wpuszczane osoby:
- które odmówią poddania się pomiarowi temperatury ciała,
- u których wynik pomiaru temperatury ciała daje odczyt 38 st. C i powyżej.
W takim przypadku osoby zostaną obsłużone na zewnątrz budynku przez koordynatora obsługi sali.
W budynkach należy zasłonić usta i nos oraz po wejściu do budynków zaleca się interesantom dezynfekcję rąk środkiem dezynfekcyjnym udostępnionym przy wejściach.