Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności strony internetowej Kujawsko - Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Bydgoszczy
Kujawsko - Pomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Kujawsko - Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Bydgoszczy.
Data publikacji strony internetowej: 2012-09-23
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-28
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Obecnie trwają prace nad przeniesieniem treści ze stron Oddziałów Wojewódzkich na stronę Centrali NFZ – będą funkcjonowały jako jeden wspólny serwis, spełniający standardy dostępności, zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Zakończenie tego procesu planowane jest na 31 grudnia 2022 r.
Treści niedostępne
Na stronie internetowej występują niepełne opisy alternatywne elementów nietekstowych
Na stronie internetowej występują niejasne cele linków
Skróty klawiaturowe
Ze strony internetowej można korzystać przy pomocy klawisza TAB na klawiaturze (oraz strzałek i spacji w przypadku menu)
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych
Na stronie internetowej kontrast w większości spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-17
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-28
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Barbara Nawrocka
E-mail: rzecznik@nfz-bydgoszcz.pl
Telefon: 52 32 52 892
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
85-863 Bydgoszcz, ul. Łomżyńska 33
DOJAZD:
z dworca PKS linia tramwajowa 4 przystanek Szpitalna
z dworca PKP Bydgoszcz Główna linia autobusowa 79 przystanek Magnuszewska
z dworca PKP Bydgoszcz Leśna linia autobusowa 68 przystanek Magnuszewska
w pobliżu przystanek Magnuszewska – autobusy linii 56, 66, 68, 79, 86
w pobliżu przystanek Szpitalna – tramwaj linii 4,9
Osoby z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszający się na wózkach inwalidzkich
Otoczenie budynku – rodzaj dostosowania :
parking przy budynku posiadający oznakowane stanowiska/miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych z tablicą z numerem telefonu do Koordynatora Obsługi Klientów
obniżony krawężnik umożliwiający przemieszczanie się na terenie parkingu i swobodne dotarcie z parkingu do budynku
prawidłowa szerokość bram i furtek prowadzących do wejść do budynku (co najmniej 90 cm)
utwardzone dojście do budynku
znaki informacyjne wskazujące dogodne wejście do budynku
osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się w otoczeniu budynku
Wejście do budynku / lokalu – rodzaj dostosowania :
brak schodów
drzwi wejściowe do budynku o prawidłowej szerokości (co najmniej 90 cm)
wejście do budynku o powierzchni antypoślizgowej
sygnalizacja przywoławcza
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania :
odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych ( umożliwiająca poruszanie się na wózku inwalidzkim )
drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości (co najmniej 90 cm)
brak progów
brak różnic poziomów podłóg
powierzchnia antypoślizgowa podłóg
winda umożliwiająca wjazd na wózku inwalidzkim
znaki informacyjne (tablice informacyjne) wskazujące dogodny sposób przemieszczania się po terenie budynku oraz korzystanie z urządzeń, wind i toalet
przyciski lub wyłączniki umieszczone na wysokości, umożliwiającej swobodne korzystanie z nich osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim
Dostosowanie toalet –rodzaj dostosowania :
odpowiednie oznakowanie toalet
odpowiednie wymiary toalet umożliwiające korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim
wyposażenie toalet w udogodnienia umożliwiające korzystanie z urządzeń (np. obniżone umywalki, suszarki, poręcze itp.)
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
stanowisko do obsługi klientów z ladą o odpowiedniej wysokości dla osób
poruszających się na wózkach inwalidzkich
osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się wewnątrz budynku
pomieszczenie do obsługi zapewniające warunki intymne, dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim
Osoby z niepełnosprawnością wzroku (osoby niewidome/niedowidzące)
Wejście do budynku / lokalu wraz z otoczeniem – rodzaj dostosowania :
brak schodów
wejście do budynku o zróżnicowanej fakturze powierzchni
osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się w otoczeniu budynku i w wejściu na teren budynku
sygnalizacja przywoławcza
Znacznik TOTUPOINT
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania:
komunikaty i informacje dotyczące przemieszczania się: system kolejkowy wyposażony w przycisk w języku Braille’a
zróżnicowana faktura powierzchni podłóg – ścieżki
dźwiękowy system kierowania ruchem klientów
czytelne tablice informacyjne (powiększony druk, duży kontrast)
odpowiednio oznaczone i oświetlone korytarze
odpowiednio oznaczone schody wewnątrz budynku (kontrastowy kolor, inna faktura)
dodatkowa osobista pomoc pracownika wewnątrz budynku
windy wyposażone w klawiaturę lub przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a
windy z komunikatem głosowym informująca o pozycji windy,
Dostosowanie toalet –rodzaj dostosowania :
oznakowanie toalet pismem Braille’a
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się wewnątrz budynku
Osoby z niepełnosprawnością słuchu (osoby głuche i niedosłyszące)
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania:
czytelne tablice informacyjne
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
osobista pomoc pracownika posługującego się językiem migowym
pętla indukcyjna
Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Delegatura
87-100 Toruń, ul. Szosa Chełmińska 30
DOJAZD:
z dworca PKS – dojście pieszo
z dworca PKP Toruń Główny linia autobusowa 12, 13, 14, 22, 27, 36
z dworca PKP Toruń Miasto dojście pieszo lub linia tramwajowa 1
z dworca PKP Toruń Wschodni linia autobusowa 15, 22, 31 lub linia tramwajowa 2
w pobliżu przystanek – tramwaje linie 1, 2 autobusy linie 12, 13, 14, 15, 22, 27, 31, 36
Osoby z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszający się na wózkach inwalidzkich
Otoczenie budynku – rodzaj dostosowania :
parking przy budynku posiadający oznakowane stanowiska/miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych
obniżony krawężnik umożliwiający przemieszczanie się na terenie parkingu i swobodne dotarcie z parkingu do budynku
prawidłowa szerokość bram i furtek prowadzących do wejść do budynku (co najmniej 90 cm)
utwardzone dojście do budynku
znaki informacyjne wskazujące dogodne wejście do budynku
osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się w otoczeniu budynku
Wejście do budynku / lokalu – rodzaj dostosowania :
platforma przyschodowa, transporter schodowy
poręcze przy schodach
drzwi wejściowe do budynku o prawidłowej szerokości (co najmniej 90 cm)
wejście do budynku o powierzchni antypoślizgowej
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania :
odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych ( umożliwiająca poruszanie się na wózku inwalidzkim )
drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości (co najmniej 90 cm)
brak progów
brak różnic poziomów podłóg
powierzchnia antypoślizgowa podłóg
winda umożliwiająca wjazd na wózku inwalidzkim
znaki informacyjne (tablice informacyjne) wskazujące dogodny sposób przemieszczania się po terenie budynku oraz korzystanie z urządzeń, wind i toalet
przyciski lub wyłączniki umieszczone na wysokości, umożliwiającej swobodne korzystanie z nich osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim
Dostosowanie toalet –rodzaj dostosowania :
odpowiednie oznakowanie toalet
odpowiednie wymiary toalet umożliwiające korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim
wyposażenie toalet w udogodnienia umożliwiające korzystanie z urządzeń (np. obniżone umywalki, suszarki, poręcze itp.)
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
stanowisko do obsługi klientów z ladą o odpowiedniej wysokości dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się wewnątrz budynku
Osoby z niepełnosprawnością wzroku (osoby niewidome/niedowidzące)
Wejście do budynku / lokalu wraz z otoczeniem – rodzaj dostosowania :
odpowiednio oznaczone schody ( kontrastowy kolor, inna faktura )
poręcze przy schodach
wejście do budynku o zróżnicowanej fakturze powierzchni
osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się w otoczeniu budynku i w wejściu na teren budynku
znacznik Totupoint
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania:
dźwiękowy system kierowania ruchem klientów
czytelne tablice informacyjne (powiększony druk, duży kontrast)
dodatkowa osobista pomoc pracownika wewnątrz budynku
odpowiednio oznaczone schody wewnątrz budynku (kontrastowy kolor, inna faktura)
windy wyposażone w klawiaturę lub przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a
windy wyposażone w urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową lub syntezator mowy
system kolejkowy wyposażony w przycisk w języku Braille’a
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się wewnątrz budynku
Osoby z niepełnosprawnością słuchu (osoby głuche i niedosłyszące)
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania:
czytelne tablice informacyjne
pętla indukcyjna
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
osobista pomoc pracownika posługującego się językiem migowym
Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Delegatura
87-800 Włocławek, ul. Kilińskiego 16
DOJAZD:
z dworca PKS oraz z dworca PKP dojście pieszo
w pobliżu przystanek – autobusy linii 6, 9, 10, 13, 17, 20, P
Osoby z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszający się na wózkach inwalidzkich
Otoczenie budynku – rodzaj dostosowania :
parking przy budynku posiadający oznakowane stanowiska/miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych
obniżony krawężnik umożliwiający przemieszczanie się na terenie parkingu i swobodne dotarcie z parkingu do budynku
prawidłowa szerokość bram i furtek prowadzących do wejść do budynku (co najmniej 90 cm)
utwardzone dojście do budynku
znaki informacyjne wskazujące dogodne wejście do budynku
osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się w otoczeniu budynku
Wejście do budynku / lokalu – rodzaj dostosowania :
pochylnia o prawidłowym nachyleniu, nawierzchni i obustronnych poręczach
poręcze przy schodach
drzwi wejściowe do budynku o prawidłowej szerokości (co najmniej 90 cm)
wejście do budynku o powierzchni antypoślizgowej
sygnalizacja przywoławcza
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania :
odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych ( umożliwiająca poruszanie się na wózku inwalidzkim )
drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości (co najmniej 90 cm)
brak progów
brak różnic poziomów podłóg
powierzchnia antypoślizgowa podłóg
znaki informacyjne (tablice informacyjne) wskazujące dogodny sposób przemieszczania się po terenie budynku oraz korzystanie z urządzeń i toalet
Dostosowanie toalet –rodzaj dostosowania :
odpowiednie oznakowanie toalet
odpowiednie wymiary toalet umożliwiające korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim
wyposażenie toalet w udogodnienia umożliwiające korzystanie z urządzeń (np. obniżone umywalki, suszarki, poręcze itp.)
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
stanowisko do obsługi klientów z ladą o odpowiedniej wysokości dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się wewnątrz budynku
Osoby z niepełnosprawnością wzroku (osoby niewidome/niedowidzące)
Wejście do budynku / lokalu wraz z otoczeniem – rodzaj dostosowania :
odpowiednio oznaczone schody ( kontrastowy kolor, inna faktura )
poręcze przy schodach
wejście do budynku o zróżnicowanej fakturze powierzchni
osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się w otoczeniu budynku i w wejściu na teren budynku
sygnalizacja przywoławcza
znacznik Totupoint
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania:
dźwiękowy system kierowania ruchem klientów
czytelne tablice informacyjne (powiększony druk, duży kontrast)
dodatkowa osobista pomoc pracownika wewnątrz budynku
brak schodów
system kolejkowy wyposażony w przycisk w języku Braille’a
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
osobista pomoc pracownika w przemieszczaniu się wewnątrz budynku
Osoby z niepełnosprawnością słuchu (osoby głuche i niedosłyszące)
Komunikacja wewnątrz budynku / lokalu – rodzaj dostosowania:
czytelne tablice informacyjne
pętla indukcyjna
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania :
osobista pomoc pracownika posługującego się językiem migowym
Brak artykułów