Ważne informacje dla Świadczeniodawców POZ - dofinansowanie aktywowania Internetowego Konta Pacjenta
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę14 maja 2022 r. weszło w życie zarządzenie Prezesa NFZ w sprawie warunków rozliczania środków pochodzących z dotacji celowej na dofinansowanie aktywowania Internetowego Konta Pacjenta w 2022 roku (nr 66/2022/DEF). Zapraszamy Świadczeniodawców udzielających świadczeń w ramach umowy z KP OW NFZ w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej do udziału w projekcie.
Najczęściej zadawane pytania:
- Jak zawrzeć umowę o dofinansowanie aktywowania IKP?
Należy złożyć wniosek o zawarcie umowy o dofinansowanie ze środków dotacji celowej aktywowania internetowego Konta Pacjenta (zał. 1 do zarządzenia nr 66/2022/DEF). Wnioski prosimy przesłać pocztą na adres Oddziału (KP OW NFZ, ul. Łomżyńska 33, 85-863 Bydgoszcz) lub dostarczyć osobiście do naszej siedziby w Bydgoszczy.
- Do kiedy można składać wnioski o zawarcie umowy?
Wnioski o zawarcie umowy należy składać najpóźniej do 31 października 2022 r.
- Kto może ubiegać się o dofinansowanie aktywowania IKP?
Świadczeniodawcy, udzielający świadczeń w ramach umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej, pod warunkiem niekorzystania z dofinansowania tego wydatku z innego źródła.
- Co podlega dofinansowaniu?
Aktywowanie Internetowego Konta Pacjenta, potwierdzonego oświadczeniem świadczeniobiorcy, w związku z pełnieniem przez POZ funkcji punktu potwierdzającego profil zaufany lub prowadzeniem kampanii informacyjnej mającej na celu zakładanie profili zaufanych. W pierwszym przypadku należność za jedno aktywowane konto wynosi 18,45 zł brutto, w drugim 12,30 zł brutto.
- Zawrzemy umowę i co dalej?
- Należy zweryfikować, czy pracownicy wytypowani do aktywowania IKP mają do tego uprawnienia – warunki zawierania i realizacji umów o potwierdzanie w imieniu NFZ profilu zaufanego reguluje zarządzenie nr 5/2020/DOP Prezesa NFZ z dnia 15 stycznia 2020 r.
- W terminie do 5. dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, należy za pośrednictwem SZOI przesłać zestawienie numerów identyfikacyjnych świadczeniobiorców, którzy złożyli oświadczenia o aktywowaniu IKP.
- Ostatnie zestawienie należy przekazać za listopad 2022 r. do dnia 5 grudnia 2022 r.
- Po pozytywnej weryfikacji zestawienia, należy wystawić fakturę i przesłać ją do Oddziału Funduszu. Ostatnia faktura musi do nas wpłynąć najpóźniej do 12 grudnia 2022 r.
- Dofinansowanie udzielane jest do 31 grudnia 2022 r
- Z kim można się kontaktować w sprawie dofinansowania?
W przypadku dodatkowych pytań, prosimy o kontakt z Działem Rozliczania Umów – email: dzial.rozliczen@nfz-bydgoszcz.pl, tel.: 52 325 28 78